--- 2018 ---

Jury konkursu niezależnej kreacji Kreatura.

 

Przewodniczący Jury konkursu Kreatura 2018<br><br>Dawid Szczepaniak

Przewodniczący Jury konkursu Kreatura 2018

Dawid Szczepaniak
executive creative director i partner polskiego oddziału VML
Agencja VML była zaliczana w trzech minionych latach (2016, 2017, 2018) przez „Advertising Age” do grona 10 najlepszych agencji reklamowych świata. Kieruje pracą 70-osobowego działu kreatywnego, wspólnie z którym zdobył od 2010 r. 165 branżowych nagród – w tym grand prix globalnego festiwalu Adweek ARC Award, złoto Golden Drum, ponad 30 nagród KTR, 40 polskich i europejskich nagród IAB Mixx Award, liczne statuetki Innovation Award czy Kreatury. Dotychczas zasiadał w składach jurorskich festiwali The Webby Awards, New York Festivals, afrykańskiego MENA Cristal Awards, koreańskiego Ad Stars oraz polskich KTR i IAB Mixx Awards. Pracował dotąd dla: Agory, Alior Banku, Allegro, AmRestu, Avivy, Bacardi-Martini, Budweisera Budvar, Carlsberga, Danone, EB, Ferrero, Gatorade, H&M, Intela, Lecha, Lidla, mBanku, Mondeleza, Nestle, Orange, PepsiCo, Procter & Gamble, PGE, Philipsa, Polkomtela, Pumy, PZU, RedBulla, Samsunga, Tesco, TVN, Unilevera, Warki, Żywca, Żywca Zdrój. Wykładowca marketingu interaktywnego na kilku uczelniach. Twórca festiwalu Interactive Day. Fan komiksu i ilustracji. Wierzy w pomysły, z których klienci są równie dumni jak agencja.


Paweł Dobrowolski

Paweł Dobrowolski
chief creative director H2H.tech
Czechofil od 16 lat związany z reklamą. Przez ponad 7 lat współtworzył wizerunek marki Pilsner Urquell. Autor i członek zespołów kreatywnych tworzących nagradzane kampanie konsumenckie m.in. dla marek: Pilsner Urquell, Velkopopovický Kozel, Tyskie, Żubr, Axe, Coca-Cola, PZU, Nałęczowianka, Kinder. Ekspert w zakresie grywalizacji i projektowania rozwiązań budujących zaangażowanie uczestników programów lojalnościowych. Wcześniej senior copywriter w Tequila Polska, head of concept w Sales Link oraz dyrektor kreatywny w Data Solutions.


Filip Fiedorow

Filip Fiedorow
dyrektor marketingu IKEA Polska
Od 2016 pełni funkcję dyrektora marketingu w IKEA Polska. Wykorzystuje wcześniejsze doświadczenie zdobyte w Lidl Polska, gdzie również zarządzał zespołem marketingu. Współtwórca strategii i komunikacji, która stała się w branży symbolem jakości i przyniosła nowe spojrzenie na budowanie marki w branży retail. W poprzednich latach rozwijał skrzydła w Kompanii Piwowarskiej, gdzie m.in.. był odpowiedzialny za kampanię marki Tyskie – „5 stadion”, która została wyróżniona grand prix & Złotym Effie oraz wprowadzenie na rynek polski marki Grolsch.


Marta Łysiak

Marta Łysiak
managing director agencji content marketingowej Labcon
Od 2008 r. była związana z Google. W latach 2014-2017 pełniła funkcję CEE strategic partner managera w londyńskim oddziale YouTube. W Wielkiej Brytanii, topowym dla komunikacji digital i e-commerce rynku w Europie, współpracowała z największymi youtuberami i doradzała kluczowym klientom Google, jak budować kontent i komunikować się z widownią YouTube w naszym regionie. Była zaangażowana w projekty m.in. dla: Nestlé, Avonu, L'Oréala, Unilevera, ING, Millennium, Allegro, Asosu, BBC, Tymbarku. W Labconie wraz z zespołem tworzy i realizuje strategie szyte na miarę, takie jak stworzenie platformy komunikacyjnej, jaką jest Make Up in the City – Maybelline.


Wojciech Papuziński

Wojciech Papuziński
creative group head, Schulz brand friendly
Lider z 14-letnim doświadczeniem w branży. Pracował w kilku czołowych krakowskich agencjach reklamowych. W Schulz brand friendly zarządza kilkunastoosobowym zespołem kreatywnym. Zawsze stara się proponować klientom nieszablonowe rozwiązania kreatywne i iść pod prąd. W portfolio ma takie marki jak m.in. Lubelska, Johnnie Walker, Mitsubishi, Samsung, L'Oreal, Ultimo, Gatta, Bakoma, Invest Bank, Mohito i dziesiątki innych. Prywatnie miłośnik sztuki tatuażu.


Gustaw Rozmarynowski

Gustaw Rozmarynowski
prezes zarządu, współzałożyciel agencji Digital Kingdom
Od blisko 10 lat związany z branżą marketingową po stronie agencji interaktywnych, od 4 lat współtworzy sukcesy agencji Digital Kingdom nagradzanej we wszystkich liczących się konkursach reklamowych (Effie, Kreatura, Mixx Awards, Golden Arrow). Zarządza 15-osobowym zespołem client service i strategii obsługującym na co dzień: Showmax, Opel Poland, L’Oréala, Paybacka, Dr. Martens, AXN, CAT Footwear, Dr.Gerarda.


Kacper Sawicki

Kacper Sawicki
producent reklamowy i filmowy, założyciel i partner zarządzający domu produkcyjnego Papaya Films
Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. Leona Schillera w Łodzi. Doświadczenie zawodowe zdobywał w MTV Networks Europe oraz produkując dla CBS, BBC i Reutersa. Realizował także koncerty dla takich artystów, jak m.in. Björk, Stereo MC’s i Telepopmusik, oraz liczne teledyski. W 2006 r. założył studio produkcyjne Papaya Films, zajmujące się produkcją reklam i branded contentu, a także tworzeniem autorskich treści filmowych. Papaya zrealizowała dotychczas ponad 1000 kampanii w 28 krajach i została wyróżniona 77 nagrodami, m.in. tytułem Domu Produkcyjnego KTR 2012, 2016, 2017 oraz 2018, złotem, srebrem i brązem na Cannes Lions Festival oraz prestiżową Shots Award. Inicjator i szef najbardziej uznanego konkursu dla młodych twórców filmowych – Papaya Young Directors. Aktywnie wspiera rozwój reżyserów i sztuki wizualnej. Od 2013 r. Papaya Films reprezentuje zróżnicowany roster polskich i zagranicznych filmowców w Europie, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. W 2016 r. rozwinął platformę dla autorskich treści filmowych – Papaya Films Original Series, a w 2017 r. – Papaya Films Presents Stories. Co roku w ramach obu cykli najciekawsi niezależni twórcy ze wszystkich zakątków świata realizują filmy krótkometrażowe, opowiadając wartościowe historie będące cennym wkładem w dyskusję społeczną, kulturalną i artystyczną. Pasjonat kreatywności i uczenia się od najlepszych. Autor inicjatywy „Kreatywne Piątki”, a ostatnio także Papaya Films Sessions. Jako partner zarządzający zainicjował i wdrożył zasadę 3R (Reduce/Reuse/Recycle) nie tylko w Papaya Films, ale również na wszystkich organizowanych przez studio planach filmowych.


Natalia Skrzypek

Natalia Skrzypek
social media stack leader Dentsu Aegis Network Polska
Związana z Dentsu Aegis Network Polska od ponad 7 lat. Rozpoczynała pracę w grupie na stanowisku account managera w spółce Socializer. Kontynuowała ją jako group account manager w Isobar Polska, gdzie odpowiadała za komunikację w social mediach klientów takich jak: Microsoft, BNP Paribas Bank czy Vistula Group. Następnie na analogicznym stanowisku koordynowała projekty dla Grupy Cyfrowy Polsat w Vizeum. W 2017 r. awansowała na digital development managera i zajęła się koordynacją obszaru social media w domu mediowym. Od 2018 r. pełni funkcję social media stack leadera grupy Dentsu Aegis Network Polska. Doświadczenie zdobywała także w agencji ConTrust Communication. Członkini Grupy Roboczej IAB „E-sport i gaming”. W codziennej pracy łączy doświadczenie z pasją – jest heavy userem nowych mediów i dyplomowanym dziennikarzem o zainteresowaniach sportowych.


Sebastian Szysz

Sebastian Szysz
strategy director Zenith
Pasjonat niestandardowych i efektywnych rozwiązań marketingowych oraz nowych technologii, które je napędzają. Ma ponad 8-letnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu strategii marketingowych oraz projektów mediowych. Z Zenithem jest związany od 2010 r. W dziale strategii pracuje od momentu jego powstania w 2013 r., a w 2017 r. stanął na jego czele i jako strategy director odpowiada za rozwój kompetencji strategicznych agencji, identyfikowanie nowych trendów i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań oraz doradztwo strategiczne dla klientów.


Malwina Wróblewska

Malwina Wróblewska
digital media product director LiquidThread (Publicis Media)
Ma ponad 10-letnie doświadczenie w branży reklamowej, zdobywane we współpracy z globalnymi i lokalnymi klientami z wielu branż, m.in. T-Mobile, Coca-Colą, Deichmannem, Frisco, Mondelezem, TVN, mBankiem, McCormickiem. Od 2012 r. jest związana z LiquidThread, najpierw z działem client service, gdzie jako project manager realizowała największe kampanie agencji, a od roku jako digital media product director odpowiada za strategię rozwoju i wdrażanie produktów mediowych, rozwój oferty firmy w tym zakresie oraz budowanie wartości dla klienta wynikającej z efektywnego łączenia kreacji z technologią.




--- 2017 ---

Jury konkursu niezależnej kreacji Kreatura.

 

Przewodniczący Jury konkursu Kreatura 2017<br><br>Jacek Jurek

Przewodniczący Jury konkursu Kreatura 2017

Jacek Jurek
dyrektor kreatywny w Just
Poznaniak z urodzenia. Studia: film eksperymentalny, grafika i typografia na HfBK w Hamburgu. Działający w branży reklamowej od lat osiemdziesiątych. Pamięta jak w agencjach, w których pracował chodziło się po litery do zecera. Prowadzi Just jako dyrektor kreatywny od 1993 roku.


Jarek Boliński

Jarek Boliński
producent, współzałożyciel studia produkcyjnego Propeller Film 
Absolwent produkcji filmowej na WRiTV w Katowicach. Od ponad 20 lat pracuje w mediach, od 10 lat współtworzy produkcje i spoty dla największych marek w ramach Propeller Film. Był także odpowiedzialny za zaangażowanie aktorów i realizację kampanii reklamowych z udziałem takich gwiazd jak Kevin Spacey (dla Banku Zachodniego WBK) oraz Penelope Cruz (dla marki Karmi).


Beata Dziwulska

Beata Dziwulska
senior digital & social media coordinator w Nestlé Polska SA
Na co dzień odpowiada za koordynację działań digital i social media dla Nestlé Polska, w tym wyznaczanie nowych trendów, wprowadzanie nowych standardów, zakup mediów, wsparcie działów marketingu w procesie tworzenia oraz wdrożenia efektywnych i najlepszych jakościowo kampanii digital. Doświadczony i certyfikowany menedżer ds. mediów cyfrowych z wiedzą i praktyką w budowaniu marek. Ponad 14 lat doświadczenia w obszarze marketingu, w tym w działaniach cyfrowych potwierdzonymi skutecznymi i świetnie zrealizowanymi projektami i kampaniami. Skuteczny menedżer, nastawiony na wyniki, kreatywny, zaangażowany, świetnie zorganizowany. Działa w zespole i indywidualnie, przy czym ma umiejętność budowania długotrwałych relacji, chętnie służy pomocą, wsparciem i wiedzą.


Filip Grześkowiak

Filip Grześkowiak
creative director w GoldenSubmarine
Od blisko 3 lat stoi na czele działu kreacji w GoldenSubmarine w Poznaniu. W branży od ponad 13 lat. Wcześniejsze doświadczenie z ATL i BTL stara się skutecznie łączyć ze światem digital i online. Autor, współtwórca, mózg i usta wielu kampanii reklamowych nagradzanych zarówno za efektywność, jak i kreację. Współtworzył kampanie i akcje dla marek takich jak: Allegro, Crunchips, Nivea, Skoda czy Specjal. Prywatnie jest leworęcznym realistą.


Małgorzata Lenarczyk

Małgorzata Lenarczyk
head of communications w Grupie Cyfrowy Polsat
Posiada ponad 9-letnie doświadczenie w marketingu i telekomunikacji. Związana z Grupą Cyfrowy Polsat od 2010 r. Początkowo była odpowiedzialna za komunikację ( ATL/BTL/Digital) linii biznesowej Internet. W 2011 r otrzymała stanowisko Kierownika Działu Komunikacji a jej odpowiedzialność poszerzyła się o kolejne linie biznesowe: Telewizję Cyfrowego Polsatu oraz Telewizję Internetową Ipla. W tym czasie wspólnie z zespołem odświeżyła wizerunek marki Cyfrowy Polsat wprowadzając nową platformę komunikacji „Twój multimedialny dom”, wdrożyła kanały social mediowe dla marek Cyfrowy Polsat i Ipla, wprowadziła na rynek nową platformę komunikacyjną smartDOM nagrodzoną w 2015 r srebrnym EFFIE. Sukcesywnie rozbudowywała również wewnętrzną sekcją kreacji. Od 2014 roku pracuje w Cyfrowym Polsacie i w Polkomtelu, gdzie oprócz wyżej wymienionych koordynuje: social media dla marek Plus, Plush jak również, wraz z zespołem przygotowuje wsparcie komunikacyjne prepaida w sieciach handlowych. Wcześniej przez 3 lat pracowała w PTK Centertel/Orange i zajmowała się ofertę prepaid Nowe Orange Go.


Wojtek Łebski

Wojtek Łebski
były art director, były copywriter, aktualny dyrektor kreatywny Syzygy Warsaw
Ponad dekada doświadczeń na wszystkich liniach reklamowego frontu. Internetowy rodowód i doświadczenie ATL łączył, tworząc zintegrowane kampanie dla największych marek w Polsce. Jego prace nieraz wygrywały i nieraz przegrywały w najważniejszych konkursach reklamowych w Polsce i na świecie. Uważa, że najważniejsza powinność reklamy to poruszyć odbiorcę i takich prac będzie wypatrywał w tegorocznej edycji Kreatur.


Aleksandra Marchocka

Aleksandra Marchocka
creative director w agencji Peppermint
Absolwentka Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie, gdzie była podopieczną Wiktora Zina i Franciszka Starowieyskiego. Z Peppermint związana od 2013. Jako Creative Director odpowiada za pracownię graficzną agencji. Pod jej opieką znajdują się takie marki jak: Zortrax, Sodexo, Segro, Bank Zachodni WBK, Nowy Adres. Zanim trafiła do Peppermint pracowała na stanowisku Art Director w agencji Netizens i jako freelancerka tworząca ilustracje, a także grafiki do gier i na potrzeby mobile. Na swoim koncie ma nagrody zdobyte w konkursach kreatywnych m.in.: Kreaturę i Golden Drum Poster Award.W 2017 roku znalazła się również w gronie jurorów w kategorii „Ilustracje” w ramach Konkursu Twórców Reklamy. Także w tym roku była prelegentką na Moldova Design Weekend. Po pracy Aleksandra zajmuje się ilustracją – groteskową, erotyczną i makabryczną. Inspiruje ją świat baśni, słodki i brutalny, a także klasyczne pin-up girls. Jest częścią kolektywu artystów grafików Goverdose. Jej digitalowe prace funkcjonują nie tylko w internecie, ale pojawiają się również na wystawach w kraju i za granicą. Wśród nich między innymi: Illustrated Sydney – THINK Education Ultimo Campus w Sydney 2015, 30 lat Studia Ghibli – Ambasada Japonii w Warszawie 2015, 25 lat Jednostki Wojskowej GROM – Sejm RP w Warszawie 2015, Ptaki Rzadkie i Ginące – Złote Tarasy w Warszawie 2015, Pieces Project – Muzeum Włókiennictwa w Łodzi 2014, KRZY.WE – Wypieki Kultury w Warszawie 2013, ZVVYCIĘZCY – Instytut Pamięci Narodowej w Warszawie 2013, DEMONY – BWA we Wrocławiu 2012, Our Italian Inspiration – Auditorium al Duomo we Florencji 2012.


Tomasz Michalik

Tomasz Michalik
chief innovation officer w Insignii
Pasjonat nowoczesnej komunikacji zorientowanej na efekt, z 20-letnim doświadczeniem w branży marketingowej, prelegent, juror w konkursach branżowych, inwestor. Założyciel utytułowanej na polskim rynku agencji interaktywnej Insignia, skupionej na działaniach digital 360 st. (Faworyt Klientów w najnowszym raporcie „Media & Marketing Polska”). Założyciel Content House, pierwszego w Polsce produktu contentmarketingowego, spakietowanego i skierowanego do sektora MŚP. Twórca platformy Motiveo, zautomatyzowanego systemu motywacji handlowców działającego w modelu SaaS. Współzałożyciel popularnych w sieci magazynów SocialPress oraz Biznes Musi Sprzedawać. Budował strategie i prowadził działania marketingowe dla takich marek jak: Żywiec, Brackie, Strongbow, Amway, Snickers, Siemens, Bosch, Total, Konica-Minolta, Bonduelle, Michelin, Lays, Always, Rexona, Cif, Domestos, Alitalia, Intersport, Szlachetna Paczka, WWF, UNICEF.



--- 2016 ---

Jury konkursu niezależnej kreacji Kreatura.

 

Przewodniczący Jury konkursu Kreatura 2016<br><br>Józek Dutkiewicz

Przewodniczący Jury konkursu Kreatura 2016

Józek Dutkiewicz
dyrektor kreatywny grupy S/F
Absolwent animacji na ASP w Krakowie. Obecnie dyrektor kreatywny grupy S/F specjalizującej się w nowej, interaktywnej komunikacji. Wcześniej był m.in. grafikiem w magazynie, dyrektorem działu postprodukcji i art directorem w wielu agencjach reklamowych: DMBB, TBWA, DDB. Zdobywca licznych nagród na konkursach reklamowych krajowych i zagranicznych. O sobie mówi, że jest przede wszystkim praktykiem reklamy. Pasjonat rowerów, filmów SF i horrorów (niekoniecznie tych reklamowych...).


Tomasz Bartnik

Tomasz Bartnik
partner w pracowni koncepcyjnej One Eleven
Na co dzień zarządza działem strategii i nadzoruje go oraz zajmuje się merytorycznym rozwojem pracowni. Strategią zajmuje się od kilkunastu lat.  Poprzednio piastował stanowisko chief strategic officera Grupy Saatchi & Saatchi w Polsce. Pracował też w Corporate Profiles Consulting i Stratosferze. Tworzył działy strategii Saatchi & Saatchi oraz PZL i współzarządzał nimi. Publikuje, wykłada, bywa członkiem jury różnorodnych konkursów branżowych (np. Effie czy Innovation Award). Interesują go strategie marek w kategoriach wysoce konkurencyjnych, strategie portfelowe i nowoczesne metody planowania komunikacji reklamowej i budowania całościowego doświadczenia konsumenckiego z marką. Nie jeździ na rowerze, nie chadza na spacery, nie biega.


Dorota Bubka

Dorota Bubka
creative group head w Artegence
Głowę ma w Warszawie, serce w Krakowie. Od 6 lat jest związana z Artegence. Autorka prac docenianych na KTR, Mixx/Innovation Awards, Kreatura, IAB Creative Showcase, Effie i Golden Drum. Zwyciężczyni Creative Mobile, finalistka Young Creatives. Jurorka KTR Digital i YC Planners. Pracowała dla takich klientów jak Polkomtel, mBank, Reckitt Benckiser, Alior Bank, Play, EFL, Sage, Bayer, Amnesty International.


Izabela Głodek

Izabela Głodek
group brand director Żywiec and Cider Grupa Żywiec
Od 18 lat tworzy wartość marek. Początkowo związana z badaniami rynkowymi w agencji Nielsen. Następnie w Pernod Ricard odpowiedzialna za stworzenie współczesnej architektury, relaunch i rozwój marki Wyborowa na rynkach międzynarodowych. Od ponad 5 lat związana z marketingiem Grupy Żywiec, gdzie odpowiada za flagową markę firmy - Żywiec. Z dumą dopisuje kolejne strony w prawie 160-letniej historii tej marki m.in. proces rewitalizacji czy wprowadzenie na rynek piw gatunkowych pod parasolem Żywca. W ramach strategii sponsoringowej, odpowiada za jedno z najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń muzycznych w Polsce – trasę koncertową Żywiec Męskie Granie. Wraz ze swoim zespołem kilkukrotnie zdobywała Effie oraz nagrody digitalowe Mixx Awards. W ramach Grupy Żywiec odpowiadała również za innowacje m.in. w nowej kategorii cydrów. Absolwentka wydziału Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej.


Arkadiusz Gwizdek

Arkadiusz Gwizdek
dyrektor marketingu, Škoda Auto
Wcześniej przez 4 lata pracował jako dyrektor marketingu Grupy Amica. Odpowiadał za działania marketingowe poszczególnych marek (Amica, Hansa, Gram) oraz całej grupy Amica, zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Pod jego kierownictwem marka Amica została repozycjonowana - przeszła zmianę wizerunku oraz konsekwentnie umocniła swą pozycję na rynku jako lider branży AGD, realizując długookresową strategię komunikacji. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, z którym współpracuje do dziś. Zanim trafił do grupy Amica, doświadczenie zdobywał m.in. w: Mars Polska, Morliny, Hochland Polska. Jest współtwórcą sukcesu takich marek jak Hochland, Almette czy Valbon oraz laureatem nagród w konkursie efektywności reklamy Effie, a w bieżącym roku również przewodniczącyjm grupy urorskiej Effie.  „Konik zawodowy” – komunikacja wizualna oraz wpływ komunikacji na zachowania konsumenckie. Wierzy, że sukces to odpowiednia proporcja ciężkiej pracy oraz aktywnego odpoczynku, dlatego w wolnych chwilach podróżuje po Ameryce Południowej i gra na gitarze basowej.


Wiktor Klatkowski

Wiktor Klatkowski
international brand manager w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego
Obecnie international brand manager w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego. Od blisko 20 lat w branży komunikacji marketingowej. Wcześniej w Zelmer PRO Sp. z o.o. (regional marketing communication manager dla marek Zelmer, Ufesa, Pitsos, Profilo i Constructa), TVP SA i w sieciowych agencjach reklamowych: Leo Burnett, JWT, Havas, Grey. Koordynował kampanie reklamowe dla takich klientów jak: PKN Orlen, Samsung, Shell, Pfizer, Johnson & Johnson, Mondelez, Intel, Nestlé. Członek Klubu Strategów Marketingu.


Maciej Maciejewski

Maciej Maciejewski
executive creative director, partner at MEC Wavemaker PL
Stoi na czele MEC Wavemaker PL, agencji content marketingu będącej częścią MEC Polska. W branży ponad 10 lat, związany wcześniej z agencjami MRM Worldwide i DDB Warszawa. Współtwórca strategii marketingowych i kampanii reklamowych nagradzanych wielokrotnie za kreację i efektywność. Wspólnie z zespołem realizował projekty dla takich marek jak Nescafe, LG, Mercedes-Benz czy Avon. Autor wielu publikacji, juror i prelegent wydarzeń branży marketingowej.


Arek Marszałek

Arek Marszałek
head of agency relations Google Poland
Od 2013 agency head w Google Poland. Ponad 22 lata doświadczenia na polskim rynku mediowym: przygodę z mediami rozpoczął w 1994 r. i spędził pierwszych 9 lat w domach mediowych. W 2004 r. założył pierwszą lokalną firmę audytu mediowego, która w 2005 dołączyła do brytyjskiej sieci Media Audits Ltd., a ostatecznie w efekcie globalnej akwizycji została przekształcona w Accenture Marketing Sciences. W swoim bogatym doświadczeniu dwukrotnie pracował po stronie klienta (Idea, a następnie TP/Orange), gdzie odpowiadał za komunikację marek na polskim rynku.


Coca-Cola gastrowypozyczalnia.pl www.getresponse.pl www.pro4media.com.pl rentabar.pl
www.foodservice24.pl Magazyn Handel www.horizont.net MMP24